About

Dr. Tannis Morgan

I’m the Associate Vice President, Academic Innovation at Vancouver Community College.  Prior to coming to VCC, I was an Advisor, Teaching and Learning and Researcher, Open Education Practices at BCcampus.  For almost 10 years I was the Director, Centre for Teaching, Learning, & Innovation at JIBC, where I was responsible for developing and implementing an e-learning strategy, and leading educational technology innovation and research projects. These included mobile learning, simulations, open education resources, and emerging delivery models.

I began my work in distance education and online learning with the Distance Education and Technology Centre at the University of British Columbia (UBC), under the direction of Dr. Tony Bates and Dr. Mark Bullen. I was then with the Office of Learning Technology (formally Distance Education and Technology) at UBC. Prior to JIBC, I was an instructional development consultant at the British Columbia Institute of Technology.

I completed my PhD at UBC, looking at online teaching in international distance education contexts. I was a researcher with the Digital Learners in Higher Education research project with Dr. Mark Bullen and colleagues from the University of Regina and the Open University of Catalonia. My research has focussed on student use of technology in applied education institutions and drivers that influence the uptake of open educational resources in higher education. Current and related research interests include:  impact and open education practices which resulted in the Institutional Self-Assessment Tool for Open Education Practices (ISAT); innovation in higher education; activity theory; applied education. Some of my lingering (but less active) interests are:  geolinguistics and sociolinguistics;  qualitative research methodologies.


Je suis présentement à BCcampus en tant que chercheure en pratiques éducatives ouvertes et conseillère d’enseignement et d’apprentissage. Avant le détachement, j’étais directeure du Centre d’enseignement, d’apprentissage et d’innovation pédagogique (CTLI) au JIBC, où j’étais chargée d’élaborer et de mettre en œuvre une stratégie d’apprentissage en ligne et de diriger des projets d’innovation et de recherche en matière de technologie éducative. Ceux-ci incluaient l’apprentissage mobile, les simulations, les ressources éducatives libres et les nouveaux modèles d’apprentissage en ligne et hybride.

J’ai commencé ma carrière dans le domaine de l’enseignement à distance et de l’apprentissage en ligne au Centre d’éducation à distance et de technologie (DET) de l’Université de la Colombie-Britannique (UBC), sous la direction de Dr. Tony Bates et Dr.Mark Bullen. Ensuite, je faisais parti du Bureau des technologies d’apprentissage à l’Université de la Colombie-Britannique. Avant de venir à JIBC, j’ai aussi été conseillère pédagogique à British Columbia Institute of Technology.

J’ai obtenu mon doctorat à l’Université de la Colombie-Britannique, portant sur l’enseignement en ligne dans des contextes internationaux d’enseignement à distance. J’étais chercheure dans le cadre du projet de recherche sur les apprenants numériques dans l’enseignement supérieur avec le Dr Mark Bullen et des collègues de l’Université de Regina et de l’Université ouverte de Catalogne. Mes recherches actuelles portent sur l’utilisation de la technologie par les étudiants dans les établissements d’enseignement appliqué et les facteurs qui influencent l’utilisation des ressources éducatives libres dans l’enseignement supérieur. Les domaines de recherche actuels et connexes comprennent: les systèmes alternatifs d’enseignement supérieur; innovation dans l’enseignement supérieur; théorie de l’activité; éducation appliquée. Certains de mes intérêts persistants (mais moins actifs) sont: la géolinguistique et la sociolinguistique; questions liées aux méthodologies de recherche qualitative.

6 Comments

Leave a Reply

css.php